Tirana Today
  • Fillimi
  • Kryesore
  • Aktualitet
  • Politikë
  • Ekonomi
  • Opinion
  • Rajoni
  • Bota
  • Showbizz
  • Sport
  • Kulturë
  • Kuriozitete
  • Teknologji
  • Vox Pop
  • Media Marketing
No Result
View All Result
  • Fillimi
  • Kryesore
  • Aktualitet
  • Politikë
  • Ekonomi
  • Opinion
  • Rajoni
  • Bota
  • Showbizz
  • Sport
  • Kulturë
  • Kuriozitete
  • Teknologji
  • Vox Pop
  • Media Marketing
No Result
View All Result
Tirana Today
No Result
View All Result
Home Bota

B-2 Spirit: Avioni amerikan 2 miliardë $, i pagjurmueshëm nga radarët

6 vjet ago
in Bota, Kuriozitete, Rajoni, Të Gjitha, Teknologji, TT, Video Galeri, W-Instant
B-2 Spirit: Avioni amerikan 2 miliardë $, i pagjurmueshëm nga radarët

Me modelin e tij unik të krahëve, që e bën thuajse të padukshëm për radarët, avioni bombardues amerikan B-2 Spirit, është në fakt më i miri në mesin e gjithë avionëve ushtarakë. Por ai është gjithashtu edhe më i shtrenjti në botë: 2 miliardë dollarë.

Ndërsa ishte në fillim një produkt i Luftës së Ftohtë, B-2 Spirit u krijua për të depërtuar në sistemin sovjetik të mbrojtjes ajrore. Ai kishte në bord armë konvencionale, por edhe ato bërthamore. Por menjëherë pas fluturimit të tij të parë, mbi 30 vjet më parë në vitin 1989, rënia e Murit të Berlinit i dha fund edhe Luftës së Ftohtë.

Kësisoj, asnjë B-2 Spirit nuk ka fluturuar ndonjëherë brenda hapësirës ajrore ruse. Gjithsesi, ai është përdorur në misione të tjera. Avioni i parë i këtij lloji, u dërgua në vitin 1993 në bazën e Forcave Ajrore Uajtman në Misuri, ndërsa u përdor për herë të parë gjatë Luftës së Kosovës në vitin 1999.

Një nga mjetet luftarake më të sofistikuara në botë, B-2 Spirit mund të godasë çdo lloj objektivi kudo në botë, dhe të rikthehet në bazë. Asnjë B-2 nuk ka humbur ndonjëherë në luftime.

“Ai është në fakt një lloj avioni krejtësisht ndryshe nga çdo lloj avioni tjetër i projektuar ndonjëherë”, thotë Rebeka Grant, eksperte e hapësirës ajrore, që ka fluturuar vetë me avionin e famshëm.

“Gjithçka dallon nga kabina, dhe krahët që janë shumë të veçantë”, thotë ajo. Ideja për të projektuar një avion si një krah fluture, është e hershme në historinë e aviacionit. Ajo u dikutua që para Luftës së Parë Botërore në Gjermani dhe Bashkimin Sovjetik.

Në Shtetet e Bashkuara, ajo u përpunua nga projektuesi i njohur i avionëve Xhek Nortrop, prototipet e parë të të cilëve, fluturuan që në vitet 1940. Puna e Nortrop, arriti kulmin me avionin YB-49 i vitit 1947. Shumë në pararojë me kohën, projekti u pengua jo pak nga vështirësitë teknike, dhe kësisoj shpejt u braktis.

Sidoqoftë, puna mbi avionin YB-49, u përdor si bazë për programin e avionit B-2. Kompania që e zbatoi u themelua nga vetë Nortrop. Dhe ndonëse avionët janë me dekada larg njëri-tjetrit, ata kanë një ngjashmëri të habitshme. Avioni bombardues B-52, prezantoi për herë të parë idenë e fluturimit në lartësi shumë të mëdha, për ta bërë më të vështirë mbërritjen nga raketat anti-ajrore.

Ndërsa B-1 provonte të kundërtën: fluturonte ulët dhe aq shpejt, sa radarët e kishin të vështirë ta gjurmonin. Asnjëra nga strategjitë nuk ishte e përsosur, dhe as imune ndaj zjarrit të armikut. Ndërsa tensionet e Luftës së Ftohtë, impononin gjetjen e parandaluesit përfundimtar bërthamor: një avion bombardues të aftë të mbante në bord armë atomike, teksa të ishte praktikisht i padukshëm nga mbrojtjet ajrore të armikut.

Kjo ëndërr u bë realitet në vitet 1970, me futjen e një morie teknologjish, që e bënë një avion të vështirë ose të pamundur për t’u gjurmuar nga radarët. “Ishte një produkt i Luftës së Ftohtë, por ndërkohë produkt i një përparimi të madh teknologjik në projektimin e një avioni”, thotë Grant.

“Misioni i avionit B-2, ishte të shmangte mbrojtjen ajrore ruse, si raketat e tyre, ashtu edhe avionët e tyre luftarakë të lartësive të mëdha. Dhe ky është ende misioni i tij sot: të shmangë sistemet më të mira të mbrojtjes ajrore që ka armiku, kudo që t’i ndeshë ato”, thekson ekspertja.

Dhe për ta arritur, avioni ka një sërë tiparesh, shumë prej tyre sekrete. “E para është forma e tij e veçantë, që ndryshon reflektimin e radarit”, shprehet Grant. Radari – një akronim i termit anglisht “radio detection and ranging” (gjurmim në radio dhe kapje e avionit armik), u shpik gjatë Luftës së Dytë Botërore, dhe funksionon duke dërguar një impuls energjie përmes ajrit, duke pritur që ai të përplaset mbi objektet sikurse janë avionët, dhe pastaj të kthehet pas.

Intensiteti dhe këndi i këtij reflektimi, jep madhësinë dhe vendndodhjen e objektivit. Në dallim nga avionët e tjerë, modeli i krahut të këtij avioni B-2, nuk ka ndonjë formë të madhe vertikale siç është bishti, ku mund të përplasen valët e radarit.

Në fakt, sipërfaqja e tij e lëmuar është krijuar enkas për të shpërndarë plotësisht valët e radarit, në mënyrë që thuajse asnjë prej tyre të mos rikthehet në burim. Kjo e bën avionin të duket i vogël sa një zog. Ironikisht, parimet e përdorura për ndërtimin e këtij avioni, u prazantuan për herë të parë nga fizikant rus Pjotr Ufimcev në vitin 1962. Por Bashkimi Sovjetik i konsideroi pa ndonjë vlerë për sigurinë kombëtare.

“Avioni ka veshje dhe materiale që e mashtrojnë radarin. Dhe ju nuk mund të shihni dot motorët e tij, pasi ato janë vendosur në pjesën e pasme, për të shmangur lënien e ndonjë gjurme për shkak të nxehtësisë”- shpjegon Grant. Një sistem në bord, e paralajmëron ekuipazhin nëse aeroplani ka probleme, duke e lejuar të ndryshojë lartësi. Për më tepër avioni B-2 Spirit është shumë i qetë, dhe mund të dëgjohet vetëm kur kalon shumë pranë.

Këto karakteristika, nuk funksionojnë gjithnjë, por aktivizohen vetëm kur avioni duhet të bëhet i padukshëm. Misionet B-2 mund të zgjasin edhe 44 orë resht, sikur ka ndodhur në vitin 2001, me fluturimin nga Misuri në Afganistan, gjatë operacionit “Enduring Freedom”.

Për këtë arsye, avioni ka një hapësirë ​​të sheshtë pas kabinës, ku njëri nga dy pilotët mund të shtrihet të pushojë, bashkë me lehtësirat për ruajtjen dhe ngrohjen e ushqimit, si dhe një tualet.

Ndërsa asnjë B-2 nuk ka humbur kurrë në luftime, një i tillë u shkatërrua në një aksident në vitin 2008, kur u rrëzua menjëherë pas ngritjes nga baza e Forcave Ajrore Andersen në Guam (pilotët arritën të shpëtonin).

Një tjetër avion B-2 Spirit, u dëmtua rëndë nga një zjarr në vitin 2010. Këta lloj avionësh u nënshtrohen më shumë procedurave të mirëmbajtjes, dhe për çdo orë fluturimi nevojiten dhjetëra orë shërbime. Veshja delikate e aeroplanit, duhet të ruhet në temperatura të ftohta, dhe kjo gjë shton kostot.

Për shkak të flotës së vogël dhe teknologjive të tij sekrete, B-2 është një avion që është pilotuar nga vetëm nga disa qindra pilotë. Me kalimin e viteve, aeroplani i është nënshtruar përditësimeve në sistemet e tij të fluturimit, komunikimit dhe armëve. Por ai i ka ditët e numëruara: pasardhësi i B-2 është tashmë në zhvillim. Avioni i ri B-21 Raider, pritet të ngrihet në fluturim në vitin 2025.

TIRANA TODAY

 

Tags: "radarët"avionB-2 Spirit

TË LIDHURA

“Shkëlqyeshëm”, Trump e përshkruan pozitivisht vizitën e parë të Erdoganit në Shtëpinë e Bardhë pas gjashtë vitesh
Bota

“Shkëlqyeshëm”, Trump e përshkruan pozitivisht vizitën e parë të Erdoganit në Shtëpinë e Bardhë pas gjashtë vitesh

22:47 | 25/09/2025
Izraeli vijon sulmet kundër rebelëve Houthi, 2 të vdekur dhe 48 të plagosur nga goditja e fundit në Jemen
Bota

Izraeli vijon sulmet kundër rebelëve Houthi, 2 të vdekur dhe 48 të plagosur nga goditja e fundit në Jemen

22:16 | 25/09/2025
Obama kritikon Trump për deklaratat mbi autizmin: Dhunë ndaj së vërtetës
Bota

Obama kritikon Trump për deklaratat mbi autizmin: Dhunë ndaj së vërtetës

19:57 | 25/09/2025
Next Post
Pas skandalit te “Unaza e Re”, zbulohet projekti sekret për shembjen e banesave pranë Lanës

Goditi policin, pranga 41-vjeçarit

101 vite nga vdekja e babait të kombit shqiptar Ismail Qemalit

101 vite nga vdekja e babait të kombit shqiptar Ismail Qemalit

Virusi vdekjeprurës që kërcënon botën, Manastirliu nxjerr urdhrin e prerë

Virusi vdekjeprurës që kërcënon botën, Manastirliu nxjerr urdhrin e prerë

JU REKOMANDOJMË

“Ditë historike”, Braçe për Veliajn: Hera e parë që Këshilli Bashkiak shkarkon kryebashkiakun. Çështja s’duhej bërë kaq publike

“Ditë historike”, Braçe për Veliajn: Hera e parë që Këshilli Bashkiak shkarkon kryebashkiakun. Çështja s’duhej bërë kaq publike

14:57 | 23/09/2025
Flet personi që “spiunoi” zv.ministrin e Brendshëm me cigare: Si u ndjeva kur e pushuan nga puna

Flet personi që “spiunoi” zv.ministrin e Brendshëm me cigare: Si u ndjeva kur e pushuan nga puna

14:54 | 23/09/2025
Spekulimet në media me shifra marramendëse për dasmën, reagon djali i Jozefina Topallit

Spekulimet në media me shifra marramendëse për dasmën, reagon djali i Jozefina Topallit

16:48 | 17/09/2025
Dosja “5D”/ Zbardhet dëshmia e Belind Këlliçit: Më erdhi dorazi një zarf! Veliaj, Molla dhe Qato…

Dosja “5D”/ Zbardhet dëshmia e Belind Këlliçit: Më erdhi dorazi një zarf! Veliaj, Molla dhe Qato…

11:45 | 25/09/2025




TË FUNDIT

“Shkëlqyeshëm”, Trump e përshkruan pozitivisht vizitën e parë të Erdoganit në Shtëpinë e Bardhë pas gjashtë vitesh
Bota

“Shkëlqyeshëm”, Trump e përshkruan pozitivisht vizitën e parë të Erdoganit në Shtëpinë e Bardhë pas gjashtë vitesh

by mirseda
22:47 | 25/09/2025
0

Presidenti turk, Tayyip Erdogan, vizitoi Shtëpinë e Bardhë këtë pasdite për herë të parë pas gjashtë vitesh...

Ngritën rrjet me “shtëpi bari”, dënohen me 40 vite burg 7 shqiptarë në Britani

Ngritën rrjet me “shtëpi bari”, dënohen me 40 vite burg 7 shqiptarë në Britani

22:29 | 25/09/2025
“U morën celularët e vartësve”/ Lala tregon si ra në “rrjetën” e SPAK kryebashkiaku i Kolonjës

“U morën celularët e vartësve”/ Lala tregon si ra në “rrjetën” e SPAK kryebashkiaku i Kolonjës

22:18 | 25/09/2025
Izraeli vijon sulmet kundër rebelëve Houthi, 2 të vdekur dhe 48 të plagosur nga goditja e fundit në Jemen

Izraeli vijon sulmet kundër rebelëve Houthi, 2 të vdekur dhe 48 të plagosur nga goditja e fundit në Jemen

22:16 | 25/09/2025
Aksident në Rrugën e Portit, automjeti përplas këmbësorin 71-vjeçar në Durrës

Aksident në Rrugën e Portit, automjeti përplas këmbësorin 71-vjeçar në Durrës

21:59 | 25/09/2025

Tirana Today


© 2024 TiranaToday Dev By: Techzero1.com


© TIrana Today. All rights reserved.

Kontakt

EMAIL : [email protected]

Cel: +355694040005

Follow Us

Tirana Today

© TIrana Today. All rights reserved.

EMAIL : [email protected]

Cel: +355694040005

© 2022 TiranaToday Dev By: wearedope.com

Follow Us

No Result
View All Result
  • Fillimi
  • Kryesore
  • Aktualitet
  • Politikë
  • Ekonomi
  • Opinion
  • Rajoni
  • Bota
  • Showbizz
  • Sport
  • Kulturë
  • Kuriozitete
  • Teknologji
  • Vox Pop
  • Media Marketing

© 2024TiranaToday Dev by : Techzero1.com