Të dhënat kanë zbuluar se pothuajse 500 “fluturime fantazmë” në muaj niseshin nga Britania e Madhe midis tetorit dhe dhjetorit 2021.
Informacioni, i marrë përmes një kërkese për lirinë e informacionit nga Guardian, tregon se Heathrow, Aberdeen, Manchester, Stansted dhe Norwich ishin pesë aeroportet kryesore për fluturime të tilla gjatë periudhës. Fluturimet fantazmë përcaktohen si ato pa pasagjerë, ose më pak se 10% e kapacitetit të pasagjerëve. Të dhënat nga Autoriteti i Aviacionit Civil përfshijnë vetëm fluturimet ndërkombëtare që largohen nga MB dhe jo mbërritjet, apo ndonjë fluturim të brendshëm.
Fluturimi është një nga aktivitetet më ndotëse të karbonit që njerëzit mund të ndërmarrin dhe “fluturimet fantazmë” kanë zemëruar ata që bëjnë fushatë për veprime kundër krizës klimatike. Pothuajse 15,000 fluturime fantazma u larguan nga Mbretëria e Bashkuar midis fillimit të pandemisë Covid-19 në mars 2020 dhe shtator 2021. Këtë të dhënë e zbuloi Guardian në shkurt. Linja ajrore gjermane Lufthansa tha në janar se do të duhet të kryejë 18,000 fluturime “të panevojshme” deri në mars.
Fluturime të tilla i janë fajësuar sistemit në aeroportet e ngarkuara, ku linjat ajrore duhet të kryejnë normalisht 80% të fluturimeve të tyre, bosh ose jo, për të ruajtur vendet e tyre të uljes. Rregulli u pezullua gjatë pandemisë dhe u rivendos në 50% në tetor 2021, por kjo nuk duket se ka ndryshuar ndjeshëm numrin e fluturimeve mujore fantazmë.
Tim Johnson, i Federatës së Mjedisit të Aviacionit, tha: “Opsionimi mesatar i linjave ajrore në Mbretërinë e Bashkuar u rrit ndjeshëm në gjashtë muajt e fundit të 2021, megjithëse kulmi i nëntorit me rreth 70% është ende dukshëm nën 86% të arritur përpara pandemisë. Por kjo nuk e ka ndryshuar numrin e fluturimeve me kapacitet jashtëzakonisht të ulët në qiellin tonë çdo muaj.
“Nëse ndryshimi i fatit të tregut nuk mund ta zgjidhë këtë problem, atëherë qeveria duhet të veprojë për ta bërë këtë”, tha ai. “Pretendimi i tij i fundit më herët se aviacioni mund të jetë zero neto deri në vitin 2050, ndërkohë që ka një rritje prej 70% të numrit të pasagjerëve (nga nivelet e vitit 2018) shton besimin kur ka shembuj kaq të dukshëm të joefikasitetit në sistemin aktual. Rregullimi i këtyre duhet të jetë prioritet.”
Qeveria rregullon aviacionin, por nuk bëhen publike të dhëna për numrin e fluturimeve fantazmë. Vetëm linjat ajrore e dinë numrin e vërtetë, por nuk i kanë dhënë këto të dhëna kur u pyetën nga Guardian.
“Publiku meriton transparencë”, tha Sarah Olney, deputetja e Lib Dem dhe zëdhënësja e transportit. Një peticion parlamentar që bën thirrje për t’i dhënë fund fluturimeve të tilla është nënshkruar nga 14,000 njerëz.
Departamenti i Transportit tha: “Ne vepruam me shpejtësi (gjatë pandemisë) për të parandaluar avionët bosh që duhet të fluturojnë për të mbajtur vendet e tyre të punës, megjithatë disa fluturime mund të funksionojnë me numër të ulët pasagjerësh për një sërë arsyesh, duke përfshirë transportimin e punëtorëve kryesorë ose ngarkesave jetike”.
Airlines UK, organi tregtar për linjat ajrore të regjistruara në Mbretërinë e Bashkuar, tha: “Shifrat [CAA] pasqyrojnë dy gjëra – kufizimet e rifreskuara të udhëtimit për të luftuar variantin Omicron, duke çuar në fluturime nga destinacione si Maroku dhe lindja e largët që sjellin udhëtarët në Mbretërinë e Bashkuar në shtëpi. Avionët e pasagjerëve janë përdorur gjithashtu gjerësisht si transportues mallrash gjatë pandemisë, dhe megjithëse këto fluturime transportojnë mallra dhe furnizime thelbësore, përfshirë PPE, ato do të klasifikoheshin në mënyrë të pasaktë si “fluturime fantazmë” në këtë analizë.
Burimi i lajmit: The Guardian. Përshtatur nga Tirana Today