Avioni luftarak i Koresë së Jugut KF-21 Boramae fluturoi për herë të parë të martën, duke e vendosur vendin në mesin e vendeve të pakta që kanë zhvilluar dhe kanë fluturuar një luftëtar të avancuar supersonik.
Prototipi i avionit bëri një fluturim 33-minutësh vajtje-ardhje nga një bazë e forcave ajrore në qytetin jugor të Sacheon, tha Administrata e Programit të Blerjes së Mbrojtjes të Koresë së Jugut (DAPA).
Piloti pranoi se ishte nervoz paraprakisht, por tha se pas ngritjes “gjithçka shkoi mirë, kështu që unë fluturova të gjithë itinerarin e fluturimit siç ishte planifikuar”.
Avioni është i pari i një flote prej gjashtë prototipash KF-21 të prodhuara nga Korea Aerospace Industries që do të kryejë më shumë se 2.000 fluturime provë nga tani deri në vitin 2026, kur do të fillojë prodhimi dhe vendosja në masë, tha DAPA.
Një total prej 120 avionësh pritet t’i dorëzohen forcave ajrore të Koresë së Jugut deri në vitin 2030.
Pasi të jetë funksional, KF-21 pritet të jetë i armatosur me një sërë raketash ajër-ajër dhe ajër-tokë, dhe ndoshta edhe raketa lundrimi të lëshuara nga ajri. Luftëtarët me dy motorë do të vijnë në versione me një dhe dy vende.
Të martën, avioni ishte i pajisur me katër raketa modele “Meteor” ajër-ajër dhe një sistem kërkimi dhe gjurmimi infra të kuqe dhe arriti shpejtësi prej rreth 400 kilometra në orë (250 mph).
Presidenti i Koresë së Jugut, Yoon Seok Yeol tha se fluturimi testues ishte “një arritje e shkëlqyer në pavarësinë e mbrojtjes kombëtare”.
KF-21 është një projekt i përbashkët midis Koresë së Jugut dhe Indonezisë në të cilin Seuli mban 80% të aksioneve.
Ndërsa vetëm 65% e pjesëve të KF-21 janë me origjinë nga Koreja e Jugut, fluturimi i tij i parë ende shënon një arritje të rëndësishme për një vend që nuk ka një histori të gjatë të prodhimit të avionëve.
Të vetmet vende të tjera që kanë zhvilluar dhe drejtuar një avion luftarak supersonik të avancuar janë Shtetet e Bashkuara, Rusia, Kina, Japonia, Franca, Suedia dhe një konsorcium evropian i Mbretërisë së Bashkuar, Gjermanisë, Italisë dhe Spanjës.
Prej tyre, vetëm SHBA dhe Kina kanë vendosur avionë luftarakë të gjeneratës së pestë të prodhimit vendas – avionë që përmbajnë teknologji stealth, aftësi për bllokimin e radarëve dhe avionikë që integrojnë të dhëna në bord dhe në distancë për t’u dhënë pilotëve një pamje në kohë reale të funksionimit të tyre, sipas Qendrës së Përbashkët të Kompetencës së Fuqisë Ajrore të NATO-s.
Ndërsa DAPA e quan KF-21 një avion luftarak të gjeneratës 4.5 sepse i mungojnë karakteristika të tilla si një vend i brendshëm armësh që do ta bënte atë më të fshehtë, analistët thonë se mund të jetë në gjendje të fluturojë më lart dhe më shpejt se i pesti më i ri i prodhuar në SHBA. gjenerata luftarake, F-35.
“KF-21 është avioni i parë luftarak i bërë me teknologji vendase dhe tregon se Koreja e Jugut tani është në gjendje të ndërtojë vetë avionë luftarakë. Do të jetë gjithashtu një hap për të zhvilluar avionë luftarakë më të mirë dhe për të operuar armë të zhvilluara në vend“, tha DAPA vitin e kaluar.
Peter Layton, një bashkëpunëtor në Institutin Griffith Asia në Australi, të mërkurën e quajti fluturimin e KF-21 një moment historik “mbresëlënës”.
“Programi ka përmirësuar ndjeshëm aftësitë e hapësirës ajrore të Koresë së Jugut, veçanërisht në projektimin, prodhimin, komponentët e kornizës së avionit dhe sistemet avionike”, tha Layton, një ish-oficer i Forcave Ajrore Mbretërore Australiane.
KF-21 pritet të zëvendësojë avionët luftarakë F-4 dhe F-5 të Koresë së Jugut, avionë të gjeneratës së tretë të projektuar nga SHBA, të prezantuara në vitet 1960.
Ndërsa prodhimi rritet, ai mund të zëvendësojë gjithashtu gjeneratën e katërt F-16 dhe F-15K të Koresë së Jugut, shkroi Abraham Ait, kryeredaktor i Military Watch Magazine, në The Diplomat në 2020.
Koreja e Jugut operon gjithashtu avionë luftarakë F-35. Layton tha se kur KF-21 të ishte operacional do të përmirësonte aftësitë mbrojtëse dhe sulmuese të Koresë së Jugut në ajër.
“Duke pasur parasysh gjendjen e dobët të luftëtarëve të vjetër të Forcave Ajrore të Koresë së Veriut, KF-21 përputhet në mënyrë të konsiderueshme me to”, tha ai.
Layton tha se F-35-ët e Koresë së Jugut kanë aftësi superiore të fshehta ndaj KF-21 dhe janë më të mirë për të depërtuar në radarët e armikut.
“Forca ajrore (e Koresë së Jugut) më pas do të ketë një përzierje të F-35-ve për operacionet e goditjes dhe KF-21-ve për operacionet e mbrojtjes ajrore. Ky koncept përdor mirë F-35, i cili është i optimizuar për të sulmuar objektivat tokësorë ndërsa KF -21 është optimizuar për misionet ajër-ajër”, tha ai.
KF-21 ka një potencial të konsiderueshëm eksporti, sepse pritet të jetë më i lirë se F-35 që SHBA u shet ushtrive të huaja.
Tajlanda, Filipinet dhe ndoshta edhe Iraku “mund të jenë klientët kryesorë për luftëtarin”, shkroi Ait, duke shtuar se secili prej këtyre vendeve operon të njëjtin lloj avioni që KF-21 është projektuar për të zëvendësuar. Këto vende kanë qenë gjithashtu klientë të avionit luftarak të Koresë së Jugut, FA-50, i zhvilluar në mënyrë indigjene.
Presidenti Yoon tha pas testit të së martës se “është krijuar një pikë kthese për zgjerimin e eksporteve të industrisë sonë të mbrojtjes”.
Burimi i lajmit: CNN. Përshtatur nga Tirana Today