Tirana Today
  • Fillimi
  • Kryesore
  • Aktualitet
  • Politikë
  • Ekonomi
  • Opinion
  • Rajoni
  • Bota
  • Showbizz
  • Sport
  • Kulturë
  • Kuriozitete
  • Teknologji
  • Vox Pop
  • Media Marketing
No Result
View All Result
  • Fillimi
  • Kryesore
  • Aktualitet
  • Politikë
  • Ekonomi
  • Opinion
  • Rajoni
  • Bota
  • Showbizz
  • Sport
  • Kulturë
  • Kuriozitete
  • Teknologji
  • Vox Pop
  • Media Marketing
No Result
View All Result
Tirana Today
No Result
View All Result
Home Editorial - Opinione

15 vjet nga masterplani i autostradave dhe shmangiet nga ai

6 vjet ago
in Editorial - Opinione, Të Gjitha, W-Instant
Për sa vjet mund ta shlyejmë borxhin publik?

Nga: Eduard Zaloshnja

Sot mbushen 15 vjet nga prezantimi prej bankës Botërore të masterplanit të autostradave të Shqipërisë, i hartuar nga një kompani amerikane, e pajtuar nga Banka Botërore.

Sipas atij plani, autostrada e parë që duhej të ndërtohej (qysh para 15 vjetëve) ishte ajo Thumanë-Rrogozhinë, e cila do të bënte lidhjen e veriut me jugun, si dhe me Tiranën e Durrësin (përmes një nyjeje mbikaluese-nënkaluese në Kashar). Dhe Banka Botërore financoi menjëherë për studimin e fisibilitetit për atë autostradë.

Me të njëjtën përparësi, në masterplan parashikoheshin superstradat Fier-Tepelenë, Thumanë-Milot-Kukës (pa tunel), Milot-Shkodër, si dhe ndërtimi i segmenteve Qafë Plloçë-Korçë, Lushnje-Fier e Fier-Vlorë. Dhe Banka Botërore e Banka Europiane siguruan brenda një viti paketa financimi me kredi të buta e grante për segmente të rëndësishme të këtyre akseve.

Në këtë fazë të parë të masterplanit (që parashikohej të zgjaste 10 vjet), do të realizohej lidhja me rrugë moderne e verilindjes, veri perëndimit, jugperëndimit dhe juglindjes me Tiranën e Durrësin, si dhe lidhja veri-jug dhe ajo me shtetet kufitare (Mal i Zi, Kosovë, Maqedoni e Greqi).

Në një fazë të dytë (nga viti 2015 deri në vitin 2030), në masterplan parashikohej autostrada Kashar-Baldushk-Peqin-Berat-Gjirokastër-Kakavijë (kështu, lidhja e Tiranës me Kakavijën do të bëhej në dy mënyra; përmes askit Rogozhinë-Fier-Tepelenë ose atij Peqin-Berat-Gjirokastër). Në këtë fazë të dytë, autostrada Tiranë-Durrës do të zgjerohej, akset Tiranë-Shkodër dhe Tiranë-Kukës do të ktheheshin nga superstrada në autostrada, ndërsa akset Elbasan-Strugë dhe Elbasan-Kapshticë (përmes segmentit Qukës-Qafë Plloçë) do të ktheheshin në superstrada. Gjithashtu do të ndërtohej superstrada Tiranë-Dibër (pa tunel fillimisht).

Në një fazë të tretë (nga viti 2030 deri në vitin 2040), në masterplan parashikoheshin tunele të rëndësishëm si ai i Kalimashit, i Qafë Krrabës, i Qafë Thanës, Qafës së Buallit dhe i Llogarasë. Gjithashtu parashikohej zgjerimi i autostradave ekzistuese dhe kthimi i superstradave në autostrada.

Ndërtimi i rrjetit kombëtar të autostradave në tre faza (jo menjëherë) argumentohej në masterplan me pafuqinë e buxhetit të shtetit shqiptar si dhe me barrën e borxheve publike që kishin dekada që akumuloheshin nga ai. Me rritjen graduale të ekonomisë dhe të ardhurave që do të vilte shteti prej saj, si dhe me ndihmën e donatorëve dhe bankave ndërkombëtare të zhvillimit, parashikohej që rrjeti i autostradave, që do të lidhte 12 kryeqendrat e qarqeve mes tyre dhe Shqipërinë me fqinjët, do të përfundonte brenda vitit 2040.

Por si është zbatuar ai masterplan deri më sot, 15 vjet pas prezantimit të tij?

Ndërtimi i segmentit Fier-Tepelenë u pezullua për 6 vjet nga qeveria shqiptare (edhe pse financimi ishte siguruar nga Banka Botërore dhe ajo europiane). Qeveria kërkoi që ky financim të kalonte në aksin Tiranë-Peqin-Berat-Gjirokastër. Por Banka-Botërore këmbënguli që qeveria shqiptare t’i përmbahej etapave të masterplanit, sepse burimet e financimit ishin ende të kufizuara. Vetëm pas 6 vjetësh, qeveria u dorëzua dhe filloi ndërtimin e aksit Fier-Tepelenë.

Në vend që qeveria shqiptare të punonte për gjetjen e financimit për segmentin tejet prioritar Thumanë-Rrogozhinë, filloi ndërtimin e autostradës Durrës-Rrogozhinë, në gjurmën e rrugës që ishte parashikuar në masterplan vetëm si superstradë servisi për plazhet e shumta të asaj vije bregdetare.

Superstradën e parashikuar për të lidhur Milotin me Kukësin (me financim të Bankës Botërore dhe asaj europiane) qeveria e ndërtoi deri në Rrëshen. Ndërsa më tej ndërtoi një autostradë me tunel gjigand, e cila në masterplan parashikohej të ndërtohej në fazën e tretë.

Si rezultat i këtyre shmangieve të para nga masterplani, u shtuan 1 miliard e 500 milionë dollarë në borxhin publik të Shqipërisë.

Më pas shmangiet nga masterplani vijuan me autostradën Tiranë-Elbasan përmes tunelit të Qafë Krrabës. Kjo autostradë ishte parashikuar në fazën e tretë të masterplanit. (Në fazën e parë, lidhja e Tiranës me Elbasanin ishte parashikuar përmes aksit Kashar-Rrogozhinë dhe ne fazën e dytë përmes aksit Kashar-Baldushk-Peqin). Si rezultat i kësaj shmangieje, u shtuan edhe 500 milionë dollarë në borxhin publik të Shqipërisë.

Meqë buxheti i shtetit mbetet ende i kufizuar dhe borxhi publik ka arritur në kufij të rrezikshëm, qeveria shqiptare po vijon ndërtimin e rrugëve me skemën PPP. Por FMN-ja dhe Banka Botërore kanë vënë alarmin për përdorimin e kësaj skeme, meqënëse PPP-të përbëjnë një borxh të fshehtë publik. Në fund të fundit, këstet e shlyerjes së tyre ndaj kompanive private do të paguhen me të ardhurat e buxhetit në vitet në vazhdim.

A do të arrijë Shqipëria ta ketë deri në vitin 2040 rrjetin e plotë të autostradave që parashikonte masterplani i Bankës Botërore? Në qoftë se të ardhurat e buxhetit nuk rriten dhe në qoftë se borxhi publik mbeten në kufijtë e sotëm, gjasat janë që ai masterplan të dojë më shumë vjet që të realizohet… /realstory.al

 

Tags: autostradaEduard Zaloshnjamasterplani

TË LIDHURA

Balluku nën hetim nga SPAK për tenderin e Llogarasë, lidhje me biznesmenin turk në Stamboll
Politikë

Balluku nën hetim nga SPAK për tenderin e Llogarasë, lidhje me biznesmenin turk në Stamboll

10:47 | 30/06/2025
Ushqimet që duhen shmangur gjatë ditëve të nxehta të verës
Editorial - Opinione

Ushqimet që duhen shmangur gjatë ditëve të nxehta të verës

22:21 | 28/06/2025
Aksidenti me 3 të mitur, eksperti ngre alarmin: Duhen masa konkrete mbrojtëse për monopatinat
Aktualitet

Aksidenti me 3 të mitur, eksperti ngre alarmin: Duhen masa konkrete mbrojtëse për monopatinat

19:40 | 25/06/2025
Next Post
Pas skandalit te “Unaza e Re”, zbulohet projekti sekret për shembjen e banesave pranë Lanës

Po transportonin 8 klandestinë, dy në pranga e një në kërkim

Plagosje me armë zjarri në Klos, policia drejt vendngjarjes

Plagosje me armë zjarri në Klos, policia drejt vendngjarjes

Meta: Deri në 24 korrik 2022, Presidenti kështjellë në mbrojtje të Kushtetutës

Meta: Deri në 24 korrik 2022, Presidenti kështjellë në mbrojtje të Kushtetutës

JU REKOMANDOJMË

Ndodh e pabesueshmja! Paratë bien nga qielli, ndalet trafiku

Ndodh e pabesueshmja! Paratë bien nga qielli, ndalet trafiku

22:00 | 28/06/2025
Operohet Luiz Ejlli: Ja ku më filluan krizat

Operohet Luiz Ejlli: Ja ku më filluan krizat

11:16 | 24/06/2025
VIDEO/ Çnjerëzore në Rusi – bjellorusi 31-vjeçar përplas fëmijën iranian që i shpëtoi bombardimeve

VIDEO/ Çnjerëzore në Rusi – bjellorusi 31-vjeçar përplas fëmijën iranian që i shpëtoi bombardimeve

20:02 | 25/06/2025
Dy të mbytur në Shqipëri/ Ish-banorja e ‘BBVA’ paralajmëron: Mos u laheni në det më 29 qershor, ja pse

Dy të mbytur në Shqipëri/ Ish-banorja e ‘BBVA’ paralajmëron: Mos u laheni në det më 29 qershor, ja pse

12:18 | 30/06/2025




TË FUNDIT

Fier, KAS: Kandidatja mori 597 vota shtesë – pritet kallëzim penal
Politikë

Fier, KAS: Kandidatja mori 597 vota shtesë – pritet kallëzim penal

by mirseda
13:40 | 01/07/2025
0

Anëtari i KAS, Ledio Braho, nga Pallati i Sportit “Farie Hoti” ku po rinumërohen votat e qarkut...

Zjarr masiv në një ullishte në Elbasan, ndërhyrja e zjarrfikësve vështirësohet nga era dhe terreni

Zjarr masiv në një ullishte në Elbasan, ndërhyrja e zjarrfikësve vështirësohet nga era dhe terreni

13:22 | 01/07/2025
Ra nga pallati ku banonte, humb jetën i moshuari në Tiranë

Ra nga pallati ku banonte, humb jetën i moshuari në Tiranë

13:17 | 01/07/2025
Lamtumira e fundit për Metropolit Dhimitër, ndërron jetë katër ditë më parë

Lamtumira e fundit për Metropolit Dhimitër, ndërron jetë katër ditë më parë

13:04 | 01/07/2025
Heshtje në selinë blu, ‘Partizani’ i mbyll gojën Berishës para mediave

Heshtje në selinë blu, ‘Partizani’ i mbyll gojën Berishës para mediave

12:52 | 01/07/2025

Tirana Today


© 2024 TiranaToday Dev By: Techzero1.com


© TIrana Today. All rights reserved.

Kontakt

EMAIL : [email protected]

Cel: +355694040005

Follow Us

Tirana Today

© TIrana Today. All rights reserved.

EMAIL : [email protected]

Cel: +355694040005

© 2022 TiranaToday Dev By: wearedope.com

Follow Us

No Result
View All Result
  • Fillimi
  • Kryesore
  • Aktualitet
  • Politikë
  • Ekonomi
  • Opinion
  • Rajoni
  • Bota
  • Showbizz
  • Sport
  • Kulturë
  • Kuriozitete
  • Teknologji
  • Vox Pop
  • Media Marketing

© 2024TiranaToday Dev by : Techzero1.com