Më 21 tetor 2021, drejtoresha e fotografisë Halyna Hutchins u vra gjatë xhirimit të filmit ‘Rust’ në New Mexico, nga një e shtënë aksidentalisht me armë nga aktori Alec Baldwin.
Sipas rindërtimit të fakteve, para të shtënave, ndihmësi i regjisorit David Halls kishte marrë një nga tre pistoletat e skenës, të përgatitura nga armëpunuesja Hannah Gutierrez. Në atë moment ai drejtoi revolen drejt objektivit, siç parashikohej nga skenari, dhe qëlloi duke goditur me një plumb në fillim Hutchins, e cilia ishte përballë tij, dhe më pas regjisorin Joel Souza, i cili ishte pas drejtorit të fotografisë. Shtëpia e produksionit ‘Rust’, ka njoftuar pezullimin e filmit.
Incidenti shfaqi disa shqetësime sigurie në grupin ‘Rust’. Sipas faqes së shfaqjes ‘The Wrap’, disa anëtarë të ekuipazhit kishin marrë më parë armë mbështetëse nga grupi – duke përfshirë atë që më vonë vrau Hutchins, një praktikë në të cilën kanaçet e birrës qëllohen me municion të vërtetë për të kaluar kohën, tha një burim brenda setit.
Situata e sigurisë ishte aq e papërshtatshme, sa një menaxher skene me përvojë tridhjetë-vjeçare i tha ‘Los Angeles Times’ se ai refuzoi ofertën për të punuar në xhirimet e ‘Rust’, sepse kërkesa e tij për pesë ndihmës u refuzua dhe për buxhetin e vogël do të duhej gjithashtu të plotësohej vetëm roli i armëbërësit. Gjithashtu sipas ‘Los Angeles Times’, disa orë para aksidentit, disa nga ekuipazhi ishin larguar nga grupi duke denoncuar keqtrajtimin dhe kushtet e këqija të punës.
Si në perëndimin e largët
Faqja e lajmeve ‘Slate’, intervistoi një menaxher skene, Mitch Thompson, për të kuptuar se cilat probleme kanë çuar në një situatë kaq të rrezikshme, dhe nëse nuk ka alternativa.
“Në një skenë ku dikush qëllon, nuk duhet vetëm blici i armës, i cili mund të shtohet në postproduksion me efekte speciale. Ju gjithashtu dëshironi të shihni lëvizjen e rrëshqitjes duke shkuar prapa sa herë që tërhiqet këmbëza. Dhe shumë armë ajrore e bëjnë këtë, dhe ato duken të vërteta”, shpjegon Thompson. “Prandaj do të ishte një alternativë më e sigurt. Ka edhe kompani që furnizojnë atë që ne e quajmë jo-armë, në thelb një version elektronik të armëve. Ato janë bërë të duken si armë të vërteta, me shumë zmbrapsje, por pa djegie. Dhe kur ka skena ku dikush është duke ecur me një armë në këllëf, ne përdorim një armë gome ose një copë të thjeshtë plastike”.
Thompson shpjegon gjithashtu se si mund të lindin defekte në sistemin e sigurisë. “Nëse është prodhim në të cilin sindikata është e pranishme, mbahen kurse sigurie. Në të tjerat, gjithçka mund të ndodhë. Në teori, projektuesi i prodhimit, prodhuesi ose kushdo që bën punësimin, duhet të marrë përgjegjësinë për punësimin e njerëzve të besueshëm. Por siguria në skenë është në fakt në duart e prodhuesit të veglave dhe ndihmësit të parë të drejtorit. Nëse do të përdorja armë të vërteta që gjuajnë boshllëqet, atëherë do të më duhej të kisha një armëpunues të akredituar. Ka kurse sigurie që duhen ndjekur dhe ju duhet të keni një licencë. Por kur përdorni armë të rreme ose me ajër të kompresuar, është pak e Perëndimit të Largët, nuk ka rregulla”.
Por nëse ka armë të rreme që duken realiste, pse të përdorni një të vërtetë?
“Një pjesë e saj është një çështje e inercisë institucionale”, vazhdon Thompson. “Përpara se të kishte pushkë ajrore dhe armë të rreme skenike, kishte vetëm boshllëqe. Pra, disa prej tyre janë thjesht një përpjekje për realizëm, mendoj. Është gjithmonë një ide e mirë që mbështetja të jetë sa më realiste që të jetë e mundur. Dhe me sa di unë, kjo është gjithashtu mënyra e vetme për të nxjerrë një plumb gjatë qëllimit. Pra, mendoj se është një përpjekje për të qenë e besueshme. Ka mënyra për të pajisur armë të rreme për t’i bërë ata të besojnë se funksionojnë si një armë e vërtetë, por kjo kërkon kohë dhe para. Problemi kryesor mund të jetë se sa zmbrapsje ka, sepse në këtë mund të shihni ndryshimin. Ju mund të zgjidhni sa barut ka në çdo goditje të vetme bosh, për të marrë efektin e duhur. Teknikisht, pra, kjo është arsyeja kryesore: është një efekt më i vështirë të përsëritet me armë false”.
Incidenti në të cilin vdiq djali i Bruce Lee, Brandon Lee, është më i famshmi, por jo i vetmi në biznesin e shfaqjes.
Burimi i lajmit: internazionale. Përshtatur nga Tirana Today