“Porta e Ferrit” e famshme e Turkmenistanit do të mbyllet. Ky vendim ka ardhur bazuar në urdhrin e lëshuar nga presidenti i vendit Gurbanguly Berdymukhamedov. “Porta e Ferrit” është në të vërtetë krateri i gazit Darvaza.
Ndodhet afër Darvaza, Turkmenistan, dhe është një atraksion i njohur turistik në vend.
Porta e Ferrit: Çfarë është saktësisht?
Ai është një krater gazi natyror i vendosur afër Darvaza në Turkmenistan. Dikur ishte një fushë gazi natyror e cila më pas u shemb në një shpellë dhe u shndërrua në një krater.
Krateri ndodhet në mes të shkretëtirës së Karakumit. Thuhet se ky rajon ka një nga rezervat më të mëdha të gazit në botë, dhe vetë krateri ka një diametër rreth 70 metra. Me një thellësi prej 30 metrash, krateri mbulon një sipërfaqe totale prej 5350 metrash katrorë. Ajo u quajt “Porta e Ferrit” nga turkmenët, për shkak të zjarrit masiv dhe flakëve portokalli që mbulojnë sipërfaqen e saj.
Krateri i gazit Darvaza në Turkmenistan: Histori
Këtu gjërat bëhen pak të turbullta, sepse nuk ka të dhëna të sakta se si u krijua “Porta e Ferrit”. Besohej gjerësisht se ishte një operacion shpimi i inxhinierëve sovjetikë që shkoi keq, dhe shkaktoi formimin e tij. Sipas kësaj, inxhinierët sovjetikë zbuluan vendin në 1971 dhe besuan se ishte një fushë nafte. Rrjedhimisht, një platformë shpimi supozohet se u krijua nga inxhinierët në një përpjekje për të vlerësuar sasinë e naftës që do të ishte e pranishme në vend. Megjithatë, sondazhi u kthye duke treguar se kjo ishte një fushë gazi natyror, dhe menjëherë pas këtij zbulimi, platforma e shpimit, si dhe kampi u rrëzuan, duke formuar kraterin. Fatmirësisht nga kjo shembje nuk pati viktima, por platforma u gropos. Megjithatë, disa gjeologë vendas besojnë gjithashtu se krateri në të vërtetë u formua pas një shembjeje në vitet 1960 dhe në këtë skenar, zjarri nuk u ndez deri në vitet 1980.
Nuk ka të dhëna për asnjërin prej këtyre versioneve dhe në vitin 2013, eksploruesi kanadez George Kourounis, i cili erdhi për të ekzaminuar thellësinë e kraterit, zbuloi se askush nuk e dinte me saktësi se si ishte formuar në të vërtetë “Porta e Ferrit”.
Porta e Ferrit: Atraksion turistik
Prej vitesh tashmë, “Porta e Ferrit” ka qenë një destinacion i dashur turistik në vendin e Azisë Qendrore. Nëse gropa e ndezur e zjarrit nuk është e mjaftueshme, fakti që ajo është e rrethuar nga një shkretëtirë e madhe, ideale për kamping, është padyshim një bonus. Përveç kësaj, zjarri i kampit është pikërisht aty! Megjithatë, duke folur seriozisht, shpresoj që askush të mos shkojë shumë afër grykës së kraterit. Gropa është e rrethuar shumë lehtë dhe njerëzit që duan sportet ekstreme mund të qëndrojnë afër buzës, por toka është me rërë dhe mund të shkërmoqet nën këmbët e tyre. Megjithatë, kjo është një nga arsyet që disa adhurues të aventurave dhe sporteve ekstreme të shkojnë në vend.
Përveç njerëzve që e duan kampingun, shumë janë gjithashtu të magjepsur nga “Porta e Ferrit”, si një atraksion turistik sepse është befasuese dhe shumë kanë thënë se e vendos jetën e tyre në perspektivë. Misteri rreth krijimit të tij është gjithashtu një arsye që shumë turistë dëshirojnë të shkojnë dhe të shohin vendin. Megjithatë, pavarësisht se është një destinacion tërheqës turistik në vend, vetëm pak njerëz e kanë parë atë pasi Turkmenistani është ende një vend i izoluar në masë të madhe në krahasim me pjesën tjetër të botës, dhe disa vite më parë vendi po përpiqej të krijonte veten.
Pse po mbyllet “Porta e Ferrit”?
Duke marrë parasysh faktin se disa vite më parë qeveria turkmene po përpiqej të promovonte “Portën e Ferrit” si një vend turistik, mund të duket paksa absurde që Presidenti urdhëroi mbylljen e gropës së gazit që digjej. Por nuk është saktësisht e pabazuar. Shumë turistë, ndërsa e admirojnë kraterin, janë shprehur gjithashtu të hutuar për faktin se vendi vazhdoi të shpenzonte gaz natyror për të mbajtur të ndezur kraterin.
Një nga arsyet që Presidenti turkmenistan dha urdhrin për mbylljen e “Portës së Ferrit” është shqetësimi për mjedisin dhe shëndetin e njerëzve në zonat afër.
Por një arsye tjetër është se vendi po shpenzon sasi të konsiderueshme të burimeve të gazit natyror, për të mbajtur të ndezur kraterin. Është e mundur që vendi e ka mbajtur të ndezur kraterin për kaq gjatë me shpresën për të kompensuar disa nga humbjet për sa i përket gazit nga turizmi që do të tërhiqte. Megjithatë, pavarësisht disa përpjekjeve për të popullarizuar turizmin, vendi ende mbetet kryesisht i izoluar dhe nuk është një destinacion shumë i preferuar turistik.
Kjo mund të jetë arsyeja që e shtyu vendin të përdorte rezervën e gazit natyror – një nga më të mëdhenjtë në botë, jo më pak – dhe ta eksportonte për të rritur të ardhurat. Prandaj, zyrtarëve u është kërkuar të gjejnë një mënyrë për të shuar zjarrin në “Portën e Ferrit”.
Veçanërisht, kjo nuk është hera e parë që bëhen porosi të tilla. Më parë gjithashtu, janë bërë përpjekje për të mbyllur kraterin e djegur, duke përfshirë në vitin 2010 me urdhër të Presidentit Berdymukhamedov. Megjithatë, këto përpjekje nuk dhanë rezultate pozitive.
Burimi i lajmit: FINANCIAL EXPRESS. Pershtatur nga Tirana Today