Gjykata më e lartë e apelit e Gjermanisë ka vendosur që një skulpturë mesjetare mund të mbetet në pjesën e jashtme të një kishe në Wittenberg, Gjermania Lindore, pavarësisht se e pranon se është antisemite. Gdhendja në gur ranor, e cila ka qenë pjesë e pjesës së jashtme të Wittenberg Stadtkirche, ose kishës së qytetit që rreth vitit 1290, përshkruan dy njerëz të identifikuar si hebrenj nga kapelet e tyre me majë që thithin një derr — të konsideruar si të papastër në fenë hebraike. Një burrë tjetër, një karikaturë e një rabini, ngre bishtin e derrit dhe shikon në të pasmet e tij.
Çështja u ngrit nga Michael Dietrich Düllmann, infermier psikiatrik 79-vjeçar në pension, i cili u konvertua në judaizëm në vitet 1970. Düllmann ka bërë një fushatë prej kohësh për heqjen e “Judensau” ose “Bjelljes hebreje”, për të cilën beson se është jo vetëm fyese, por “e rrezikshme” në një kohë kur politikanët po paralajmërojnë për rritjen e antisemitizmit në Gjermani.
Wittenberg është vendlindja e Reformës Protestante dhe ku Martin Luteri gozhdoi 95 tezat e tij në derën e një kishe katolike në 1517. Në 1570, mbishkrimi “Rabini Shem HamPhoras”, një frazë e pakuptimtë që gjykata tha se bazohej në një anti -Teksti semitik i Luterit, ishte vendosur mbi gdhendjen e dosës. Düllmann ka zhvilluar një betejë ligjore prej vitesh për të hequr gdhendjen, e vendosur rreth 13 metra nga toka.
Por të martën, Gjykata Federale e Drejtësisë mbështeti vendimet e gjykatave më të ulëta që pushuan çështjen, duke thënë se nuk kishte shkelje të ligjit.
Ai pranoi se natyra e skulpturës ishte fyese deri në nëntor 1988, kur u vendos një pllakë bronzi si pjesë e përkujtimit të 50-vjetorit të Kristallnacht, kur nazistët ndezën dhe shkatërruan pronën hebraike në të gjithë Gjermaninë.
Shkrimet e Luterit dhe shembuj të tjerë të ndjenjës anti-hebreje në Gjermani gjatë shekujve përmenden në pllakë, përveç një referimi për 6 milionë hebrenjtë e vrarë në Holokaust.
Düllmann i tha CNN-it, humbja e tij e fundit në sallën e gjyqit ishte “skandaloze”, duke thënë se tani planifikon të apelojë në gjykatën kushtetuese gjermane.
Duke folur me telefon nga Boni, Düllmann tha se vendimi i gjykatës ishte një “nënvlerësim i rrezikut real” të skulpturës.
“Nuk mund ta neutralizosh atë vetëm duke vendosur një pllakë të thjeshtë pranë saj se çfarë do të thotë,” tha për CNN, duke shtuar se një “propagandë” e tillë mund të gjendet në më shumë se 30 kisha anembanë Gjermanisë sot.
“Judensau nuk është vetëm një fyerje, është shumë më tepër, është një thirrje për të vrarë hebrenjtë”.
“Asnjë institucion përveç kishës, dhe asnjë person i vetëm përveç Martin Luterit, nuk bëri më shumë për të përgatitur popullin gjerman për Aushvicin. Aushvici nuk erdhi nga një vakum. Ishte rezultat i agjitacionit shekullor kundër hebrenjve”.
Ai tha se niveli në rritje i antisemitizmit është një “rrezik real” në Gjermani sot dhe se demonstruesit e ekstremit të djathtë janë shfaqur në çdo seancë gjyqësore që ai ka pasur deri më tani.
Katër janë pastruar nga dëmtimi kriminal për rrëzimin e statujës së tregtarit të skllevërve. “Unë jam shumë i shqetësuar për situatën këtu, dhe mendoj se intelektualët dhe ata në politikë po nënvlerësojnë rreziqet. Ata janë të gatshëm të bëjnë lëshime për krahun e djathtë”.
I vendosur për të luftuar, ai shtoi: “Është vullneti im të shkoj në Gjykatën Kushtetuese dhe të vazhdoj ta luftoj këtë dhe nëse humbas do të shkoj në Gjykatën Evropiane të të Drejtave të Njeriut në Strasburg”.
Josef Schuster, presidenti i Këshillit Qendror të Hebrenjve në Gjermani, tha në faqen e internetit të organizatës së tij se vendimi ishte “i kuptueshëm”, por shtoi se “as pllaka bazë dhe as ekrani i pjerrët shpjegues nuk përmbajnë një dënim të qartë të punës anti-hebreje e artit”.
Ai tha: “Si komuniteti kishtar i Wittenbergut dhe kishat në tërësi duhet të gjejnë një zgjidhje të qartë dhe të përshtatshme për trajtimin e skulpturave që janë armiqësore ndaj hebrenjve. Shpifja e hebrenjve nga kishat duhet të jetë një herë e përgjithmonë një gjë e së kaluarës”.
Burimi i lajmit: CNN. Përshtatur nga Tirana Today