Tirana Today
  • Fillimi
  • Kryesore
  • Aktualitet
  • Politikë
  • Ekonomi
  • Opinion
  • Rajoni
  • Bota
  • Showbizz
  • Sport
  • Kulturë
  • Kuriozitete
  • Teknologji
  • Vox Pop
  • Media Marketing
No Result
View All Result
  • Fillimi
  • Kryesore
  • Aktualitet
  • Politikë
  • Ekonomi
  • Opinion
  • Rajoni
  • Bota
  • Showbizz
  • Sport
  • Kulturë
  • Kuriozitete
  • Teknologji
  • Vox Pop
  • Media Marketing
No Result
View All Result
Tirana Today
No Result
View All Result
Home Editorial - Opinione

15 vjet nga masterplani i autostradave dhe shmangiet nga ai

6 vjet ago
in Editorial - Opinione, Të Gjitha, W-Instant
Për sa vjet mund ta shlyejmë borxhin publik?

Nga: Eduard Zaloshnja

Sot mbushen 15 vjet nga prezantimi prej bankës Botërore të masterplanit të autostradave të Shqipërisë, i hartuar nga një kompani amerikane, e pajtuar nga Banka Botërore.

Sipas atij plani, autostrada e parë që duhej të ndërtohej (qysh para 15 vjetëve) ishte ajo Thumanë-Rrogozhinë, e cila do të bënte lidhjen e veriut me jugun, si dhe me Tiranën e Durrësin (përmes një nyjeje mbikaluese-nënkaluese në Kashar). Dhe Banka Botërore financoi menjëherë për studimin e fisibilitetit për atë autostradë.

Me të njëjtën përparësi, në masterplan parashikoheshin superstradat Fier-Tepelenë, Thumanë-Milot-Kukës (pa tunel), Milot-Shkodër, si dhe ndërtimi i segmenteve Qafë Plloçë-Korçë, Lushnje-Fier e Fier-Vlorë. Dhe Banka Botërore e Banka Europiane siguruan brenda një viti paketa financimi me kredi të buta e grante për segmente të rëndësishme të këtyre akseve.

Në këtë fazë të parë të masterplanit (që parashikohej të zgjaste 10 vjet), do të realizohej lidhja me rrugë moderne e verilindjes, veri perëndimit, jugperëndimit dhe juglindjes me Tiranën e Durrësin, si dhe lidhja veri-jug dhe ajo me shtetet kufitare (Mal i Zi, Kosovë, Maqedoni e Greqi).

Në një fazë të dytë (nga viti 2015 deri në vitin 2030), në masterplan parashikohej autostrada Kashar-Baldushk-Peqin-Berat-Gjirokastër-Kakavijë (kështu, lidhja e Tiranës me Kakavijën do të bëhej në dy mënyra; përmes askit Rogozhinë-Fier-Tepelenë ose atij Peqin-Berat-Gjirokastër). Në këtë fazë të dytë, autostrada Tiranë-Durrës do të zgjerohej, akset Tiranë-Shkodër dhe Tiranë-Kukës do të ktheheshin nga superstrada në autostrada, ndërsa akset Elbasan-Strugë dhe Elbasan-Kapshticë (përmes segmentit Qukës-Qafë Plloçë) do të ktheheshin në superstrada. Gjithashtu do të ndërtohej superstrada Tiranë-Dibër (pa tunel fillimisht).

Në një fazë të tretë (nga viti 2030 deri në vitin 2040), në masterplan parashikoheshin tunele të rëndësishëm si ai i Kalimashit, i Qafë Krrabës, i Qafë Thanës, Qafës së Buallit dhe i Llogarasë. Gjithashtu parashikohej zgjerimi i autostradave ekzistuese dhe kthimi i superstradave në autostrada.

Ndërtimi i rrjetit kombëtar të autostradave në tre faza (jo menjëherë) argumentohej në masterplan me pafuqinë e buxhetit të shtetit shqiptar si dhe me barrën e borxheve publike që kishin dekada që akumuloheshin nga ai. Me rritjen graduale të ekonomisë dhe të ardhurave që do të vilte shteti prej saj, si dhe me ndihmën e donatorëve dhe bankave ndërkombëtare të zhvillimit, parashikohej që rrjeti i autostradave, që do të lidhte 12 kryeqendrat e qarqeve mes tyre dhe Shqipërinë me fqinjët, do të përfundonte brenda vitit 2040.

Por si është zbatuar ai masterplan deri më sot, 15 vjet pas prezantimit të tij?

Ndërtimi i segmentit Fier-Tepelenë u pezullua për 6 vjet nga qeveria shqiptare (edhe pse financimi ishte siguruar nga Banka Botërore dhe ajo europiane). Qeveria kërkoi që ky financim të kalonte në aksin Tiranë-Peqin-Berat-Gjirokastër. Por Banka-Botërore këmbënguli që qeveria shqiptare t’i përmbahej etapave të masterplanit, sepse burimet e financimit ishin ende të kufizuara. Vetëm pas 6 vjetësh, qeveria u dorëzua dhe filloi ndërtimin e aksit Fier-Tepelenë.

Në vend që qeveria shqiptare të punonte për gjetjen e financimit për segmentin tejet prioritar Thumanë-Rrogozhinë, filloi ndërtimin e autostradës Durrës-Rrogozhinë, në gjurmën e rrugës që ishte parashikuar në masterplan vetëm si superstradë servisi për plazhet e shumta të asaj vije bregdetare.

Superstradën e parashikuar për të lidhur Milotin me Kukësin (me financim të Bankës Botërore dhe asaj europiane) qeveria e ndërtoi deri në Rrëshen. Ndërsa më tej ndërtoi një autostradë me tunel gjigand, e cila në masterplan parashikohej të ndërtohej në fazën e tretë.

Si rezultat i këtyre shmangieve të para nga masterplani, u shtuan 1 miliard e 500 milionë dollarë në borxhin publik të Shqipërisë.

Më pas shmangiet nga masterplani vijuan me autostradën Tiranë-Elbasan përmes tunelit të Qafë Krrabës. Kjo autostradë ishte parashikuar në fazën e tretë të masterplanit. (Në fazën e parë, lidhja e Tiranës me Elbasanin ishte parashikuar përmes aksit Kashar-Rrogozhinë dhe ne fazën e dytë përmes aksit Kashar-Baldushk-Peqin). Si rezultat i kësaj shmangieje, u shtuan edhe 500 milionë dollarë në borxhin publik të Shqipërisë.

Meqë buxheti i shtetit mbetet ende i kufizuar dhe borxhi publik ka arritur në kufij të rrezikshëm, qeveria shqiptare po vijon ndërtimin e rrugëve me skemën PPP. Por FMN-ja dhe Banka Botërore kanë vënë alarmin për përdorimin e kësaj skeme, meqënëse PPP-të përbëjnë një borxh të fshehtë publik. Në fund të fundit, këstet e shlyerjes së tyre ndaj kompanive private do të paguhen me të ardhurat e buxhetit në vitet në vazhdim.

A do të arrijë Shqipëria ta ketë deri në vitin 2040 rrjetin e plotë të autostradave që parashikonte masterplani i Bankës Botërore? Në qoftë se të ardhurat e buxhetit nuk rriten dhe në qoftë se borxhi publik mbeten në kufijtë e sotëm, gjasat janë që ai masterplan të dojë më shumë vjet që të realizohet… /realstory.al

 

Tags: autostradaEduard Zaloshnjamasterplani

TË LIDHURA

Beteja për çlirimin e demokracisë sapo ka filluar,shprehet:Ardi Stefa
Editorial - Opinione

Beteja për çlirimin e demokracisë sapo ka filluar,shprehet:Ardi Stefa

22:17 | 17/05/2025
Analizë/ Pse politika shqiptare nuk prodhon më liderë të rinj?
Analizë

Analizë/ Pse politika shqiptare nuk prodhon më liderë të rinj?

22:49 | 15/05/2025
Pjesëmarrja në votime deri në orën 10:00 arrin mbi 13%
Të Gjitha

Pjesëmarrja në votime deri në orën 10:00 arrin mbi 13%

11:38 | 11/05/2025
Next Post
Pas skandalit te “Unaza e Re”, zbulohet projekti sekret për shembjen e banesave pranë Lanës

Po transportonin 8 klandestinë, dy në pranga e një në kërkim

Plagosje me armë zjarri në Klos, policia drejt vendngjarjes

Plagosje me armë zjarri në Klos, policia drejt vendngjarjes

Meta: Deri në 24 korrik 2022, Presidenti kështjellë në mbrojtje të Kushtetutës

Meta: Deri në 24 korrik 2022, Presidenti kështjellë në mbrojtje të Kushtetutës

JU REKOMANDOJMË

Deklarate b*mbe e Fatos Nanos: Nese nuk do te ishte Berisha ne krye…

Deklarate b*mbe e Fatos Nanos: Nese nuk do te ishte Berisha ne krye…

13:09 | 13/05/2025
Mediat italiane i japin tituj takimit në gjunjë të Ramës me Melonin

Mediat italiane i japin tituj takimit në gjunjë të Ramës me Melonin

14:49 | 16/05/2025
Kandidatja e PD shpërthen pas humbjes: Më vjen turp që jam nga jugu

Kandidatja e PD shpërthen pas humbjes: Më vjen turp që jam nga jugu

20:00 | 13/05/2025
Hati thyen heshtjen më në fund: Ja pse u ndava nga Jashari

Hati thyen heshtjen më në fund: Ja pse u ndava nga Jashari

22:34 | 14/05/2025




TË FUNDIT

Shqipëria shkëlqen në Eurovizion, “Shkodra elektronike” mahnit me performancën në Basel
Bota

Shqipëria shkëlqen në Eurovizion, “Shkodra elektronike” mahnit me performancën në Basel

by mirseda
23:42 | 17/05/2025
0

Shqipëria sapo ka performuar në skenën gjigande të Eurovision Song Contest 2025, që shënon edicionin e 69-të...

Akuzat për dhunë dhe komunikimi me Gjestin, rrëfehet Jozi

Akuzat për dhunë dhe komunikimi me Gjestin, rrëfehet Jozi

22:57 | 17/05/2025
Post “BBV 4”, Gjesti flet për jetën e tij: Më mungon koha me Eglin

Post “BBV 4”, Gjesti flet për jetën e tij: Më mungon koha me Eglin

22:45 | 17/05/2025
SPAK i sekuestron telefonin Elvis Roshit, dyshohet për krime zgjedhore

SPAK i sekuestron telefonin Elvis Roshit, dyshohet për krime zgjedhore

22:42 | 17/05/2025
Jozi flet për herë të parë pas incidentit me Gjestin, ka një mesazh për këngëtarin

Jozi flet për herë të parë pas incidentit me Gjestin, ka një mesazh për këngëtarin

22:40 | 17/05/2025

Tirana Today


© 2024 TiranaToday Dev By: Techzero1.com


© TIrana Today. All rights reserved.

Kontakt

EMAIL : redaksia@tiranatoday.com

Cel: +355694040005

Follow Us

Tirana Today

© TIrana Today. All rights reserved.

EMAIL : redaksia@tiranatoday.com

Cel: +355694040005

© 2022 TiranaToday Dev By: wearedope.com

Follow Us

No Result
View All Result
  • Fillimi
  • Kryesore
  • Aktualitet
  • Politikë
  • Ekonomi
  • Opinion
  • Rajoni
  • Bota
  • Showbizz
  • Sport
  • Kulturë
  • Kuriozitete
  • Teknologji
  • Vox Pop
  • Media Marketing

© 2024TiranaToday Dev by : Techzero1.com