Tirana Today
  • Fillimi
  • Kryesore
  • Aktualitet
  • Politikë
  • Ekonomi
  • Opinion
  • Rajoni
  • Bota
  • Showbizz
  • Sport
  • Kulturë
  • Kuriozitete
  • Teknologji
  • Vox Pop
  • Media Marketing
  • Fillimi
  • Kryesore
  • Aktualitet
  • Politikë
  • Ekonomi
  • Opinion
  • Rajoni
  • Bota
  • Showbizz
  • Sport
  • Kulturë
  • Kuriozitete
  • Teknologji
  • Vox Pop
  • Media Marketing
Tirana Today
Home Bota

Studimi: Si ndikon pirja e kafesë në strukturën e trurit tonë

5 vjet ago
in Bota, Kuriozitete, Të Gjitha

Disa e pinë për të qëndruar zgjuar, të tjerë vetëm sepse u pëlqen. Sido që të jetë, kafeja dhe produktet e tjera me bazë kafeinë, mbeten shumë të preferuara. Njerëzit kanë debatuar prej kohësh mbi efektet që ka kafeina në trupin e njeriut.

Kërkimet e fundit kanë treguar se pirja e kafesë është e mirë për të gjithë trupin, dhe jo vetëm për t’i dhënë trurit tuaj një lloj freskimi dhe nxitje. Por kjo për sa kohë që nuk e teproni. Megjithatë, një studim i ri nga Zvicra, sjell lajme më pak optimiste mbi efektin e drejtpërdrejtë të kafesë në strukturën e trurit.

Sipas studimit të ri, konsumi i rregullt i kafeinës çon në zvogëlimin e lëndës gri, sidomos në një rajon të trurit që ka lidhje me kujtesën. Gjithsesi, efektet anësore janë kalimtare, dhe duket se nuk ndikojnë tek kujtesa. Në fakt, lënia e kafesë për 10 ditë duket se është e mjaftueshme për të rivendosur vëllimin e lëndës gri.

Një ekip nga Universiteti i Bazelit, kreu një studim për të përcaktuar efektet e konsumit të rregullt të kafesë në tru. Studiuesit u përpoqën të përcaktonin nëse konsumi i rregullt i kafeinës, mund të ndikojë në strukturën e trurit dhe të shkaktojë një cilësi të dobët të gjumit.

Kafeja i mban njerëzit më të fokusuar dhe mund të prishë gjumin e rregullt nëse konsumohet vonë në mbrëmje. Studimet kanë treguar se privimi nga gjumi mund të ndikojë në lëndën gri të trurit. Rezultatet e studimit ishin befasuese. Kafeina e konsumuar gjatë studimit nuk solli gjumë të dobët.

Megjithatë studiuesit vunë re ndryshime në vëllimin e lëndës gri. 20 individët të rinj të shëndetshëm u zgjodhën për studimin në fjalë, dhe ata ishin që të gjithë konsumatorë të rregullt të kafesë. Atyre iu dhanë tableta për 2 periudha 10-ditore.

Gjatë njërës periudhë, pilulat përmbanin kafeinë. Gjatë periudhës tjetër, ato ishin placebo. 10 nga vullnetarët filluan të pinin kafeinë përpara se të kalonin tek placebo, dhe 10 të tjerët filluan me placebo dhe më pas kaluan tek kafeina.

Pjesëmarrësve iu tha të pinin 3 pilulat 45 minuta, 4 orë dhe 8 orë pas zgjimit, gjatë një faze 9-ditore për të parandaluar efektet përfundimtare të heqjes dorë nga kafeina. Ata gjithashtu respektuan një regjim orari fiks të gjumit, që përfshinte të paktën 8 orë e 30 minuta gjumë dhe pa dremitje gjatë ditës.

Ndërkohë pjesëmarrësve iu kërkua që gjatë eksperimentit të mos konsumonin pije dhe ushqime të tjera që përmbajnë kafeinë. Pas kësaj, trajtimi vazhdoi në fazën laboratorike, ku studiuesit kontrolluan dietat dhe oraret e gjumit. Gjatë kësaj kohe ishte e ndaluar qasja tek smartfonët dhe format e tjera të kontakteve sociale.

Studiuesit kryen skanime të rregullta MRI për të përcaktuar efektet e kafesë në tru, ndërsa gjumi u monitorua përmes regjistrimeve polisomnografike që përfshinin EEG. Studiuesit zbuluan se gjumi nuk ndikohej nga konsumimi i kafeinës. Thellësia e gjumit ishte e ngjashme, pavarësisht nëse vullnetarët kishin konsumuar pilula kafeine apo placebo.

Por ata gjetën një ndryshim të rëndësishëm në lëndën gri. Pas 10 ditësh placebo, vëllimi i lëndës gri ishte më i madh se sa ishte në fund të periudhës 10-ditore me tableta kafeine. Lënda gri i referohet pjesëve të trurit të bëra nga trupat e qelizave nervore.

Ajo është e pranishme në rajonet e jashtme të trurit, dhe është përgjegjës për gjithçka që ndodh me trupin. Rajone të ndryshme të lëndës gri të trurit kontrollojnë lëvizjen, fjalët, emocionet, kujtesën etj. Ndërkohë, lënda e bardhë e trurit përfshin rrugët nervore, të cilat janë zgjatime të qelizave nervore që veprojnë si lidhje me rajone të tjera të sistemit nervor.

Ndryshimi i vëllimit të lëndës gri ishte “veçanërisht i theksuar” në lobin e duhur temporal medial, duke përfshirë hipokampusin, një rajon i trurit përgjegjës për konsolidimin e kujtesës. Është e paqartë nëse konsumi i kafesë do të ndikonte tek kujtesa, dhe autorët  e studimit nuk mundën të provonin se ka ndodhur një humbje e kujtesës, edhe pse ata kryen teste të kujtesës gjatë studimit. Gjithashtu, ata zbuluan se 10 ditë heqje dorë nga kafeja, mjaftonte për të rigjeneruar ndjeshëm vëllimin e lëndës gri.

 

TË LIDHURA

Aktualitet

Peleg: Shqiptarët do të respektojnë flamurin izraelit në bulevard

18:54 | 08/06/2026
Bota

Sulmet izraelite në Iran / 15 të plagosur në Teheran e Khuzestan, shkelet armëpushimi i prillit

17:30 | 08/06/2026
Bota

Të shtëna pranë bazës së Anglisë në SHBA, 9 të plagosur para Botërorit 2026

16:28 | 08/06/2026
Next Post

Basha: Gjatë një viti, nuk do të kontrollohen më shumë se 10% e bizneseve

Pandemia la shqiptarët pa martuar, celebrimet ranë me 22% në 2020-n

A do të ketë karantinë dhe anulim zgjedhjesh? Ja si përgjigjet Skënder Brataj







JU REKOMANDOJMË

“Çmendet pas meje! Do të jemi shokë, unë s’dua!”, Noizy sqaron zanafillën e konfliktit me Cllevion

14:18 | 03/06/2026

Ekzekutimi në Kamëz/ 27-vjeçari u qëllua 10 herë, autori tentoi të vriste edhe shokun e tij

15:42 | 08/06/2026

Tragjedia në Shëngjin/ Ndërrojnë jetë dy të rinj pasi u morën nga dallgët, dy në gjendje të rëndë

17:37 | 03/06/2026

Djali i Biden: Kushner e Ivanka po ndërtojnë parajsë në Shqipëri, ju merreni me pikturat e mia

21:08 | 03/06/2026




TË FUNDIT

Aktualitet

“Ka marrë fund”/ Protestat e vazhdueshme, Shkullaku: Ai nuk shpëton më, ka ikur

by mirseda
22:45 | 08/06/2026
0

Gazetari Armand Shkullaku, i ftuar në nje studio televizive ka deklaruar se kryeministri Edi Rama ‘nuk është...

Situata e Neymar dhe rikuperimi, Brazili sjell të reja për sulmuesin

22:32 | 08/06/2026
FONTANAFREDDA, ITALY - JUNE 08: Emanuele Rao of Italy and Burak Alili of Albania in action during the International Friendly match between Italy U21 and Albania U21 at Omero Tognon stadium on June 08, 2026 in Fontanafredda, Italy. (Photo by FIGC/FIGC via Getty Images)

Kombëtarja U-21 luan ndeshjen e dytë miqësore të qershorit ndaj Italisë

22:24 | 08/06/2026

Arlind Qori për protestën: Jam shumë i emocionuar, kjo që po ndodh është historike!

22:05 | 08/06/2026

Jo si ’21 janari’ dhe tubimet e dhunshme partiake, protesta paqësore që po sfidon pushtetin

21:53 | 08/06/2026
Tirana Today


© 2026 TiranaToday Dev By: Techzero1.com


© TIrana Today. All rights reserved.
Kontakt
EMAIL : [email protected]
Cel: +355694040005

Follow Us

Tirana Today

© TIrana Today. All rights reserved.
EMAIL : [email protected]
Cel: +355694040005
© 2026 TiranaToday Dev By: techzero1.com

Follow Us

  • Fillimi
  • Kryesore
  • Aktualitet
  • Politikë
  • Ekonomi
  • Opinion
  • Rajoni
  • Bota
  • Showbizz
  • Sport
  • Kulturë
  • Kuriozitete
  • Teknologji
  • Vox Pop
  • Media Marketing

© 2026 TiranaToday Dev by : Techzero1.com