Kina ka filluar të dërgojë avionët e saj më të avancuar luftarakë, J-20, për të patrulluar Detet e Kinës Lindore dhe Jugore, kanë raportuar mediat shtetërore kineze. Versionet e hershme të avionit stealth J-20 përdorën motorë rusë – por ata që atëherë janë zëvendësuar me motorë binjakë të prodhimit vendas. Avionët u shfaqën për herë të parë për publikun me motorët e rinj kinezë vitin e kaluar në Airshow China.
Dislokimi ka për qëllim “të ruajë më mirë sigurinë e hapësirës ajrore të Kinës dhe interesat detare”, raportoi të mërkurën tabloidi shtetëror Global Times, duke cituar ekspertë ushtarakë.
Ren Yukun, një zëdhënës i prodhuesit shtetëror të J-20, shtoi se ishte një “rutinë trajnimi” për J-20 që të fillonte të kryente patrullime tani që është i pajisur me motorë kinezë, sipas Global Times.
Njoftimi vjen vetëm disa javë pasi gjenerali i Shteteve të Bashkuara, Kenneth Wilsbach, komandanti i Forcave Ajrore të Paqësorit të SHBA-së, tha se F-35-të amerikanë dhe J-20-të kinezë erdhën në afërsi të ngushtë me njëri-tjetrin mbi Detin e Kinës Lindore.
Deti i Kinës Lindore dhe Deti i Kinës Jugore kanë qenë prej kohësh rajone të kontestuara, me pretendime territoriale të mbivendosura nga shumë vende.
Kina pretendon pothuajse të gjithë Detin e gjerë të Kinës Jugore si territorin e saj sovran. Ajo ka ndërtuar dhe militarizuar objektet e saj atje, duke i kthyer ishujt në baza ushtarake dhe pista ajrore.
Ndërkohë në Detin e Kinës Lindore, Kina pretendon sovranitetin mbi ishujt Senkaku të kontrolluar nga Japonia, të njohur edhe si Ishujt Diaoyu. Në vitet e fundit, SHBA ka përsëritur premtimin e saj për të mbrojtur ishujt japonezë në rast të agresionit të huaj.
Ekspertët thonë se vendosja e J-20 tregon dy gjëra: rritjen e besimit të Kinës në aftësitë e saj ushtarake dhe paralajmërimin e saj për vendet e tjera me interes në mosmarrëveshjen territoriale.
Me rreth 200 J-20 që raportohet se janë në shërbim, Forcat Ajrore të Ushtrisë Çlirimtare Popullore (PLAAF) “tashmë ka në shërbim të rregullt një flotë luftarakë të avancuar stealth aq të mirë sa amerikanët, të cilët mbeten pikë referimi,” tha Peter Layton, një mik vizitues në Institutin Griffith Asia në Australi.
Ai shtoi se mesazhi i Kinës për botën është: “Çdo avion i huaj ushtarak që ndërhyn në hapësirën ajrore të pretenduar të Kinës në Detin e Kinës Lindore dhe Jugore tani mund të kapet nga J-20”.
Ndërsa një veprim i tillë do të ishte i ngarkuar politikisht, rrezja e gjerë e veprimit të J-20 do të thotë se ai mund të patrullojë më tej në det, ose të qëndrojë më gjatë në zona si Deti i Kinës Lindore, tha Layton.
Formacione të vogla, të tilla si një pjesë e vogël avionësh, mund të kryejnë gjithashtu patrulla të thella të herëpashershme në Detin e Kinës Jugore, të zbarkojnë për t’u furnizuar me karburant në një nga bazat ajrore të ishullit të Kinës dhe më pas të kthehen në kontinent. PLAAF madje mund të nisë misione për të fluturuar mbi çdo grup luftarakë transportues amerikan që hyn në Detin e Kinës Jugore.
Kalimi nga motorët rusë në kinezë tregon gjithashtu pavarësinë në rritje të Kinës në prodhimin ushtarak, tha Layton. “Kjo nuk është vetëm se Kina nuk ka më nevojë për ndihmën ruse, por është se avionët e prodhuar nga kinezët tani janë superiorë ndaj Rusisë”.
Fakti që J-20 tani kanë motorë binjakë më të besueshëm se sa ata rusë, i bën këto patrulla “një opsion shumë më të besueshëm”, gjë që mund të jetë arsyeja pse ato nuk ishin dërguar në patrullë më parë, tha Layton.
J-20 është vlerësuar prej kohësh si përgjigja e Kinës ndaj F-22 amerikan – i konsideruar si avioni luftarak kryesor stealth në botë – dhe F-35.
Një raport i vitit 2017 nga China Power Project në Qendrën për Studime Strategjike dhe Ndërkombëtare tha se motorët e rinj kinezë do t’i jepnin J-20 aftësi të ulët supercruise, që do të thotë se ata mund të fluturonin me shpejtësi supersonike për periudha të gjata.
Burimi i lajmit: CNN. Përshtatur nga Tirana Today