Muzeu i Pallatit të Pekinit, i vendosur në zemër të Qytetit të Ndaluar, përmban koleksionin më të madh në botë të artit kinez, që përfshin rreth 5000 vjet histori.
Tani, më shumë se 900 nga ato thesare janë ekspozuar në Muzeun e ri të Pallatit të Hong Kongut – një “dhuratë” nga qeveria qendrore që përkon me 25 vjetorin e dorëzimit të qytetit nga sundimi britanik në kinez. Muzeu ndezi polemika kur u njoftua për herë të parë nga udhëheqësja në largim e Hong Kongut Carrie Lam në fund të 2016, pjesërisht për shkak të mungesës së dukshme të konsultimit publik përpara projektit. Huaja afatgjatë e Muzeut të Pallatit, e cila përfshin piktura të rralla, vepra kaligrafike, qeramikë, por dhe më shumë nga koleksioni i tij prej 1.8 milionësh, është “i paparë në çdo nivel”, thotë kryetari i muzeut të Hong Kongut, Bernard Chan.
“Kjo është hera e parë ndonjëherë që sasi të mëdha të këtyre thesareve kombëtare po merren … në një institucion tjetër kulturor, kështu që ju mund të imagjinoni kompleksitetin pas tij”, shton ai, duke përmendur sfidat rreth transportit, sigurisë dhe sigurimit. Kurimi i ekspozitave në mes të një pandemie rezultoi gjithashtu sfidues – siç bëri një afat kohor i përshpejtuar që siguronte që muzeu, ndërtimi i tij i financuar nga një donacion prej 3.5 miliardë dollarësh HKD (450 milionë dollarë) nga Klubi Jockey Hong Kong, të hapej në kohë për përvjetorin e kësaj jave .
“Kur isha kuratore në Shtetet e Bashkuara, kalova tre vjet duke punuar në një ekspozitë. Tani kam tre vjet për të punuar në nëntë ekspozita”, thotë zëvendësdrejtoresha Daisy Wang Yiyou, duke iu referuar programit ambicioz të hapjes së muzeut.
Artefaktet mahnitëse, 166 prej të cilave konsiderohen “thesare kombëtare të klasës së parë”, shfaqen në shfaqje tematike, duke përfshirë një eksplorim të aspekteve të jetës perandorake në Qytetin e Ndaluar dhe një tjetër të fokusuar në teknikat inovative të projektimit dhe prodhimit.
Diku tjetër, një ekspozitë arti e frymëzuar nga kuajt vë përballë vepra nga Qyteti i Ndaluar me pjesë të huazuara nga Luvri në Paris. Disa nga objektet nuk janë parë kurrë në publik më parë, duke përfshirë dy skica të perandoreshave të restauruara së fundmi.
Wang pret që atraksioni “blockbuster” të jetë ekspozita e rradhës e muzeut të pikturave dhe kaligrafisë kineze nga dinastitë Jin, Tang, Song dhe Yuan. “(Këto vepra) janë jashtëzakonisht të brishta dhe jashtëzakonisht të rralla, kështu që pas 30 ditësh në Hong Kong, ato do të përcillen përsëri në depon e Qytetit të Ndaluar… (për të) pushuar për disa vite”, shpjegon ajo.
Ndryshimi i mjedisit të qytetit për artin
Me një hapësirë galerie prej 84,000 metrash katrorë dhe një dizajn modern, muzeut iu deshën vetëm pesë vjet për t’u realizuar. Institucionet fqinje si muzeu M+ për kulturën vizuale bashkëkohore, i cili gjithashtu ka pamje nga limani Victoria nga Distrikti Kulturor West Kowloon, mori pothuajse dy herë më shumë kohë.
Muzeu i Pallatit të Hong Kongut nuk ishte pjesë e planeve fillestare për distriktin e gjerë të arteve, i cili ndodhet në një copë toke të rikuperuar dhe ka qenë në zhvillim që nga fillimi i viteve 2000. Zbulimi i papritur i planeve nga Lam në dhjetor 2016 u pa nga disa kritikë si një mjet për të fituar favorin politik me qeverinë qendrore të Kinës (ajo kishte detyrën e dytë më të lartë në Hong Kong në atë kohë). Të tjerë pretenduan se Pekini kishte ushtruar presion për të miratuar muzeun.
Lam hodhi poshtë akuzat se projekti po shkonte përpara për arsye politike. “Unë e di që shoqëria jonë sot është plot me këtë lloj mosbesimi. Por për këtë projekt, ne me të vërtetë nuk jemi të motivuar nga interesi vetjak,” tha ajo në 2017. “Ne me të vërtetë thjesht shpresojmë të ndërtojmë një Muze të Pallatit të Hong Kongut, për Hong Kongun, për të cilin të gjithë mund të jemi krenarë”.
Njoftimi i muzeut ishte megjithatë “një surprizë për të gjithë, duke përfshirë edhe mua”, kujton Chan. “Askush nuk dinte për këtë”, thotë ai. “Por ju mund të imagjinoni pse u mbajt një lloj sekret. Ky diskutim është në një nivel shumë të lartë.”
Megjithëse shtrirja e rolit të Pekinit mbetet e panjohur, muzeu është në përputhje me vizionin e presidentit kinez Xi Jinping për “Ëndrrën kineze”, ose “përtëritjen e madhe të kombit kinez”, i cili sheh të ardhmen ekonomike të Kinës dhe ndikimin ndërkombëtar të ndërthurur me lavde të së kaluarës së kombit. Xi ka folur në shumë raste për rolin e artistëve në promovimin e patriotizmit dhe përhapjen e vlerave kineze dhe “thelbësore socialiste”. Kultura tradicionale kineze, në vizionin e tij, duhet parë si një burim frymëzimi për inovacionin e sotëm letrar dhe artistik.
Gjatë një vizite tre-ditore në Hong Kong për të shënuar 20 vjetorin e dorëzimit në 2017, Xi mori pjesë në një ceremoni nënshkrimi në muze, duke thënë se shpresonte që Hong Kongu të mund të promovonte kulturën tradicionale kineze dhe shkëmbimet midis Kinës dhe Perëndimit.
Burimi i lajmit: CNN. Përshtatur nga Tirana Today