Riorganizimi i fundit i kabinetit të kryeministrit Rama, krijimi i një ministrie të re “të integruar” plus një ministri të re kundër korrupsionit, nuk do të sjellë ndryshim të vërtetë, thotë për BIRN drejtuesi i Institutit të Studimeve Politike.
Vetëm pak muaj pas ndryshimeve të mëdha qeveritare, kryeministri i Shqipërisë, Edi Rama, po shpall ndryshime të reja, pasi disa prej ministrave të tij përballen me akuza nga Prokuroria Speciale Kundër Korrupsionit dhe Krimit të Organizuar, SPAK – edhe pse disa ekspertë dyshojnë se kjo po bëhet kryesisht për të larguar vëmendjen e publikut nga çështje të tjera.
Afrim Krasniqi, i cili drejton Institutin e Studimeve Politike me bazë në Tiranë, një institut kërkimor, tha se ndryshimet janë “një përpjekje tjetër për të hequr vëmendjen dhe për të krijuar idenë se po bëhen ndryshime, në vend të vendimmarrjes që mund të funksionojë”.
“Në lidhje me korrupsionin, qeveria nuk mund ta luftojë korrupsionin sepse në thelb korrupsioni i adresohet qeverisë dhe zyrtarëve të lartë, kështu që një ministër apo strukturë ekzekutive nuk mund të jetë garantues i luftës kundër korrupsionit”, tha Krasniqi për BIRN.
Më 8 janar, Rama njoftoi ndryshimet e reja të kabinetit me formimin e Ministrisë së Ekonomisë, Kulturës dhe Inovacionit dhe emërimin si ministër të Blendi Gonxhes, aktualisht Drejtor i Shërbimeve të Transportit Rrugor.
Në X (Twitter) Rama tha se po adoptonte një “qasje të integruar të qeverisë” ndaj Ekonomisë, Kulturës dhe Inovacionit “të cilat për fazën e re të zhvillimit ku sapo kemi hyrë, duhet të dalin nga kufijtë e ngushtë tradicionalë të qeverisjes së vendit dhe të ndërveprojnë ngushtësisht me njëra-tjetrën
Është hera e parë që Kultura bashkohet me Ekonominë; historikisht këto ministri kanë qenë të ndara.
Ditë më vonë, sërish në X, Rama njoftoi krijimin e një Ministrie të Shtetit për Administratën Publike dhe Antikorrupsionin. Shqipëria ka tashmë një Ministri të Shtetit për Marrëdhëniet me Parlamentin, e drejtuar nga Elisa Spiropali që nga viti 2019.
“Deri më tani, Ministria e Drejtësisë ishte njësia e antikorrupsionit dhe ka dështuar si strategji dhe si eksperiment, ndërsa ekspertët ndërkombëtarë kanë sugjeruar që të ekzistojë një mekanizëm i pavarur që mund ta ushtrojë këtë funksion”, komentoi Krasniqi.
“Rama bën ndryshime, kryesisht përmes rrjeteve sociale, pa analiza, pa një dokument shoqërues, pa argumentim, pa informuar opinionin publik – dhe pa treguar se sa kjo përputhet me programin e qeverisë, prioritetet e vendit dhe nevojat e Shqipërisë në procesin e integrimit”, shtoi ai.
Në shtator të vitit të kaluar, Rama njoftoi ndryshimet qeveritare duke riorganizuar përbërjen e tij ministrore pas disa skandaleve korrupsioni, por ekspertët politikë përsëri thanë se besonin se riorganizimi ishte bërë kryesisht për qëllime imazhi dhe nuk paralajmëronte ndryshime të vërteta.
Kohët e fundit, disa ish-ministra ose janë vënë nën hetim ose janë akuzuar nga SPAK. Sipas raportit të fundit të progresit nga BE-ja, korrupsioni në Shqipëri “mbetet një problem serioz”.
“Pavarësisht disa përparimeve dhe përpjekjeve të vazhdueshme në luftën kundër korrupsionit, ai mbetet një zonë me shqetësim serioz. Organet e SPAK-ut kanë kryer hetime për një sërë çështjesh të nivelit të lartë, duke urdhëruar disa arrestime dhe dënime për një sërë çështjesh të nivelit të lartë”, theksoi raporti.
“Në përgjithësi, korrupsioni është i përhapur në shumë fusha të jetës publike dhe të biznesit dhe masat parandaluese vazhdojnë të kenë një ndikim të kufizuar, veçanërisht në sektorët vulnerabël. Rritja e numrit të dënimeve përfundimtare në një nivel të lartë mbetet një prioritet i rëndësishëm për të trajtuar më tej kulturën e mosndëshkimit”, shtoi ai.