Prej datës 12 tetor, do të nisë zbatimi i sistemit të ri digjital i kufijve të Evropës për shtetasit jashtë BE-së.
“Publikimi shënon një hap më afër bërjes së BE-së, destinacionin më të përparuar të udhëtimit në botë”, tha në një deklaratë Henna Virkkunen, Zëvendëspresidente Ekzekutive për Sovranitetin, Sigurinë dhe Demokracinë e Teknologjisë.
“Duke bashkëpunuar ngushtë me Shtetet Anëtare dhe sektorin e transportit, ne po krijojmë një kuadër të sigurt, efikas dhe miqësor për udhëtimin që pasqyron angazhimin e Evropës si ndaj sigurisë ashtu edhe ndaj inovacionit teknologjik.”
Sistemi EES po prezantohet për të forcuar sigurinë kufitare dhe për të identifikuar udhëtarët që qëndrojnë më gjatë se koha e lejuar në Zonën Shengen (90 ditë brenda një periudhe 180-ditore).
Sistemi i ri kërkon që pikat kufitare të Evropës të kenë të instaluar infrastrukturë të dedikuar. Qeveria e Mbretërisë së Bashkuar thuhet se i ka siguruar Eurostar, Eurotunnel dhe Portit të Doverit nga 3.5 milionë £ (4.1 milionë €) secili për t’i shpenzuar për kioskat e regjistrimit.
Nga 12 tetori e tutje, shtetet anëtare të BE-së do të fillojnë ta prezantojnë gradualisht EES-në gjatë një periudhe gjashtëmujore, tha Komisioni Evropian në një deklaratë.
Autoritetet kufitare do të regjistrojnë në mënyrë progresive të dhënat e shtetasve të vendeve të treta që kalojnë kufijtë. Në fund të kësaj periudhe, sipas Komisionit, EES do të vendoset plotësisht në të gjitha pikat e kalimit kufitar .
EES do të jetë një sistem regjistrimi për udhëtarët e Mbretërisë së Bashkuar, SHBA- së dhe vendeve të tjera jo-BE.
Udhëtarët do të duhet të skanojnë pasaportat ose dokumentet e tjera të udhëtimit në një kioskë vetëshërbimi sa herë që kalojnë një kufi të jashtëm të BE-së. Kjo nuk do të zbatohet për qytetarët ose banorët e ligjshëm të BE-së ose për ata me viza afatgjata.
Sistemi do të regjistrojë emrin e udhëtarit, të dhënat biometrike, si dhe datën dhe vendin e hyrjes dhe daljes. Skanimet e fytyrës dhe të dhënat e gjurmëve të gishtërinjve të marra gjatë regjistrimit të parë ruhen në bazën e të dhënave EES për tre vjet.
Gjatë kësaj periudhe, udhëtarët do të duhet të japin vetëm një gjurmë gishtash ose një foto në kufi kur hyjnë dhe dalin, të cilat do të krahasohen me të dhënat e ruajtura.
Një nga shqetësimet kryesore për udhëtarët është nëse sistemi i ri do të shkaktojë radhë dhe kohë të gjata pritjeje në kufij .
Kjo për shkak se pasagjerët do të duhet të përdorin teknologjinë e re të skanimit që po instalohet në të gjitha kalimet ndërkombëtare tokësore, detare dhe ajrore në Zonën Shengen .
Komisioni thotë se do të vazhdojë të punojë ngushtë me shtetet anëtare për të siguruar një “zbatim të qetë dhe efektiv të sistemit”.
Ndërsa afrohet data e lançimit, udhëtarët mund të presin fushata informuese dhe aktivitete ndërgjegjësimi në pikat e kalimit kufitar, duke përfshirë aeroportet në të gjithë BE-në, shton ajo.
Sistemi EES do të pasohet nga Sistemi Evropian i Informacionit dhe Autorizimit të Udhëtimit (ETIAS) në fund të vitit 2026, me një periudhë kalimtare prej të paktën gjashtë muajsh, që do të thotë se nuk do të jetë i detyrueshëm deri në vitin 2027.
Kjo do të kërkojë që udhëtarët jo-BE që nuk kanë nevojë për vizë të marrin autorizim përpara se të hyjnë në Zonën Shengen.