E diel, 28 Nëntor, 2021
13.5 C
Tirana

A është e përgatitur bota për ndryshimin e klimës? Çfarë thonë ekspertët

Deri tani qeveritë dhe industria janë përqendruar fort në uljen e emetimeve të CO2 nga avionët, pasi sektori i aviacionit është përgjegjës për rreth 2.4% të emetimeve globale të CO2. Një fluturim i vetëm, mund të lëshojë po aq CO2 sa shumë njerëz në një vit të tërë.

Por disa shkencëtarë tani po paralajmërojnë se ndikimi i rrezatimit të shkaktuar nga gjurmët e kondensimit të avionëve, mund të jetë edhe më i rëndësishëm. Kufizimet, të cilat rrisin efektin e ngrohjes globale, mund të përbëjnë më shumë se gjysmën (57%) të të gjithë ndikimit klimatik të aviacionit.

Cilat ndryshime mund të ndihmojnë?

Kufizimet mund të zgjasin për sekonda, orë apo edhe një ditë në atmosferë – dhe kjo përcakton ndikimin klimatik. Por studimet e fundit tregojnë se mund të ketë një zgjidhje për këtë çështje të neglizhuar. “Një pjesë relativisht e vogël e fluturimeve, kontribuojnë në pjesën më të madhe të ndikimit klimatik. Pra, nëse mund t’i ndryshojmë këto fluturime, ne mund të reduktojmë ndjeshëm ndikimin e klimës,” thotë Prof Stettler.

Hulumtimet e fundit nga Prof Christiane Voigt, kreu i departamentit të fizikës së reve në Universitetin Mainz, Gjermani, e nënvizon këtë. Ajo ka kryer prova me Qendrën Gjermane të Hapësirës Ajrore (DLR) për të matur dhe zbutur ndikimin e klimës. Ekipi i saj përdor aeroplanë kërkimor me rreze të gjatë (HALO) G550 për të mbledhur të dhënat e tyre. “Rezultatet tona kanë qenë vërtet pozitive. Ne ishim në gjendje të parashikonim dhe shmangnim rreth 80% të pengesave me pak kosto”, thotë ajo. Prof Voigt shton se shumë pak fluturime do të duhej të devijoheshin për të fituar një “ndikim të madh klimatik”.

“Ne jemi në fillim të një gare për t’i shmangur ato. Dhe kam përshtypjen se [kompanitë] si Lufthansa dhe Airbus, janë vërtet të interesuara, pasi është me kosto të ulët dhe efektive”, thotë ajo.

Bashkëpunëtori i Shoqërisë Mbretërore Aeronautike, Prof Keith Hayward, është optimist se mund të ketë nevojë vetëm për një rregullim softuerësh, për të rregulluar shumë plane fluturimi. Krahasuar me koston tipike prej 200 milionë dollarësh të një avioni pasagjerësh ose ndryshimesh motori që mund të shkojnë deri në 12 milionë dollarë, një ndryshim i softuerit është relativisht i lirë, thotë ai.

Burimi i lajmit: BBC. Përshtatur nga Tirana Today

- Reklama -

Më shumë nga kategoria




Të fundit

Masakrimi i masakrës

Nga: Luçiano Boçi  Kur ndodh një krim, gjëja kryesore që bëjnë autorët është djegia e mjeteve me të cilat kryhet krimi. Pra asgjësohet vetë krimi....

I ndaloi keçapin lojtarëve, kompania nuk ia përton Antonio Kontes

Emërimi i Antonio Kontes në krye të Totenhemit, solli ndryshime në klub. Tekniku i dha një vemendje të veçantë ushqimeve që konsumonin lojtarët, të...

FORMULA 1/ Presidenti ‘tradhton’ Shumakerin: S’është më i miri i historisë

Presidenti i FIA-s i ka befasuar të gjithë, duke mos e kurorëzuar si më të mirin ish-pilotin e tij në kohën e Ferrarit. Zhan...

Skandali me pagesat e UEFA-s, FSHF publikon “provat” e gabuara

Federata Shqiptare e Futbollit ka dalë sot me një tjetër qëndrim zyrtar rreth çështjes së skandalit të shpërndarjes së fondeve të UEFA-s, në mënyrë...

Kreu zbulime që e revolucionarizuan shkencën: Kush ishte Galileo Galilei

Në cilësinë e ”babait” themelues në fushën e fizikës dhe astronomisë, Galileo Galilei është i njohur për kontribute të panumërta në shkencë. Mendimtari italian,...